Klasické ruční mytí je nejstarší způsob, jak zbavit karosérii vozu nečistot. A i přes rozvoj nových technologií je klasické ruční mytí stále tou nejšetrnější, nejbezpečnější a nejúčinnější formou očisty. Samozřejmě, že i ruční mytí prodělalo svůj vývoj a uplatňují se v něm nové poznatky, materiály i k dokonalosti dovedené postupy.

Správné a efektivní umytí karosérie lze rozdělit do 3 jednotlivých úkonů:

Předčištění

Důkladné předčištění je velmi důležité i když často opomíjené. Před samotným mytím s autošamponem je potřeba zbavit povrch vozu všech mechanických nečistot, jako jsou bláto, prach, nalepené zbytky hmyzu apod. Zabráníte tak poškození laku při mytí. Na bláto a prach stačí proud silné vody a čas dokud se i silnější vrstvy nepromočí a nesmyjí. Na hmyz, asfalt a na čištění disků kol použijte specializované přípravky. Předčištění provádějte co nejdůkladněji. Každé zrnko prachu, které zůstane při mytí poškrábe lak.

Mytí:

Mytím za pomocí vody s autošamponem a myci houby, mycím kartáčem (nedoporučujeme, škrábou lak), nebo utěrky, či rukavice z mikrovlákna se z laku odstraní mastnoty a smogový spad. Povrch zůstane čistý a zářivý. K mytí je nejlepší použití dvou kbelíků. Jeden s vodou a autošamponem, druhý s čistou vodou na vyplachování mycího náčiní. Pro nejlepší výsledek je nejefektivnější rozdělení celé karosérie na pomyslné menší díly a ty pak postupně krouživými pohyby autošamponem umýt a ihned proudem čisté vody opláchnout.

Sušení:

Další často opomíjená část klasického mytí. Sušení je důležité proto, aby na laku nezůstaly nepříjemné skvrny po zaschlých kapkách. Dříve se na vysoušení používala jelenice, nebo flanel. Dnes je preferováno použití utěrek z mikrovlákna pro jejich šetrnost a měkkost oproti tvrdým jelenicím, schopnost nepouštět vlákna, jako tomu je u flanelu a pro jejich mimořádnou schopnost absorbce kapalin. Sušení lze usnadnit použitím tzv. hydrorepelentů. To jsou chemické látky, které narušují vazbu mezi povrchem a vodou. V praxi to vypadá tak, že dokáží shlukovat kapičky vody do velkých kapek, které pak samy stékají z karosérie pryč. Je to stejný efekt, jako po navoskování laku.

Sušení po mytí lze provádět i stlačeným vzduchem z kompresoru, nebo použitím např. fukaru na listí.

Výhody klasického ručního mytí:

  • Při dodržení doporučeného postupu se stále jedná o nejšetrnější a nejdůkladnější způsob očisty karosérie.
  • Je levné a nevyžaduje mnoho speciálních pomůcek a chemie.

A nevýhody:

  • Velká časová náročnost.
  • Při nedodržení vhodného postupu riziko vážného poškození laku.
  • Lze provádět jen na místech s čističkou odpadních vod.

Nejčastější chyby při klasickém ručním mytí:

  • Vynechání předmytí - poškrábání laku, nedostatečné umytí
  • Použití nevhodných pomůcek - poškrábaní laku
  • Použití nevhodných čistících přípravků - poškození laku, odstranění ochranných vosků
  • Mytí za vysokých teplot a na přímém slunci - zasychání mycího roztoku, vznik map a skvrn.
  • Mytí za větru - poškrábání laku prachem při mytí
  • Vynechání vysušení - vznik skvrn
  • Mytí způsobem: celé auto napěnit a potom splachovat - vznik map a skvrn
  • Vynechání sušení - vznik skvrn

Porovnání 0

No products

To be determined Shipping
0 Kč Total

Check out