Broušení laků

Broušení laků

Broušení laků je důležité pro odstranění škrábanců, vrypů, zoxidované a zmatnělé vrstvy laku, případně dalších vad a poškození. Výsledek se může mnohdy zdát hrůzostrašný, kdy po broušení zůstane lak ještě více matný, než byl, ale toto je v pořádku. Dalším krokem, kterým je leštění, vrátíte laku původní lesk a následnou konzervací ...

Broušení laků

Broušení laků

Broušení laků je důležité pro odstranění škrábanců, vrypů, zoxidované a zmatnělé vrstvy laku, případně dalších vad a poškození. Výsledek se může mnohdy zdát hrůzostrašný, kdy po broušení zůstane lak ještě více matný, než byl, ale toto je v pořádku. Dalším krokem, kterým je leštění, vrátíte laku původní lesk a následnou konzervací i hloubku.

Vybroušení vrypů

Pokud jste se řídili postupem v nadřazené kategorii, máte všechny hlubší vrypy označené. Jsou 2 způsoby, jak vrypy vybrousit. Za pomocí brusného kotouče pod vodou. Nebo kombinací hrubé brusné pasty Lahega Super Cut 10 a molitanového kotouče Pads žlutý Hard.

Pokud brousíte lak poprvé, nebo máte minimum zkušeností, doporučujeme nejdřív si vyzkoušet účinek na nějakém méně nápadném místě.

Vybroušení za mokra:
Brusným kotoučem ručně (doporučujeme, pokud nemáte ještě zkušenosti), nebo za pomocí leštičky (900 - 1000 ot/min) mírnými krouživými pohyby vybrušte vryp. Nepospíchejte a nevyvíjejte vysoký tlak a hlavně brusný kotouč a broušenou plochu udržujte mokrou. Nejlépe vodou v rozprašovači. Při práci dávejte pozor a broušené místo neustále sledujte a kontrolijte, aby jste nevybrousili lak až na podklad. Po vybroušení důkladně plochu opláchnete čistou vodou a vysušte.

Vybroušení brusnou pastou:
Na molitanový kotouč naneseme trochu brusné pasty. Nejlépe k okraji kotouče. Malými krouživými pohyby leštičkou (nezapnutou) rozetřete pastu v místě vrypu. Zapněte leštičku, mírně ji nakloňte tak, aby se místa vrypu dotýkal kotouč jen plochou s nanesenou pastou a lehkým tlakem při otáčkách 900 - 1000 ot/min vybrušte malými krouživými pohyby vryp.

Po dokončení odstraňte zbytky pasty. Např. navhlhčeným hadříkem a osušte.

Na co si dávat pozor? Pokud pasta odstřikuje. Špatně! Zbytečně moc pasty. Pokud pasta práší. Špatně! Málo pasty. Pokud se kotouč zahřívá. Špatně! Příliš moc tlačíte, máte nastavené vysoké otáčky, nebo vyschla pasta. Pečlivě sledujte teplotu plochy i kotouče. Je třeba si uvědomit, že to co brousí je především brusná pasta. A ta by měla mezi kotoučem a broušenou plochou být v dostatečném množství. Vysychání pasty je cítit i na stoupajícím odporu leštícího kotouče. Toto velmi pečlivě sledujte. Zahřátá pasta ze může začít zapékat do kotouče, laku, nebo v krajním případě může dojít i ke spálení laku!

Broušení laku

Po odstranění hlubších vrypů můžete začít s přebroušením celého laku. Pro broušení zvolte kombinaci tvrdého hrubého, nebo středně hrubého a brusné pasty Lahega Hard Cut 08, Lahega Supercut 10, nebo Lahega Powercut 11 (o něco jemnější brusné částice). Plochu celého vozu si rozdělte na pomyslné čtverce o hraně cca 50 cm a ty pak jeden po druhým pečlivě vybrušujte při otáčkách 900 -1000 ot/min. Brušte celou plochou kotouče a dodržujte pravidla stejná, jako u vybrušování vrypů (viz. výše). Velký pozor si dávejte na hrany a ohyby, kde je velké riziko probroušení laku. Po dokončení je dobré celou karosérii opláchnout silným proudem vody pro odstranění zbytků pasty zachycené ve spárách a samozřejmě celou karosérii pečlivě vysušit.

Zobrazit

Podkategorie