Pro strojní renovaci laků

Nelze dát jednoznačný a univerzální návod na broušení a leštění laků, který by vedl k dokonalému výsledku. Různá tvrdost laku, jeho stav a poškození, volba vhodné kombinace past a kotoučů, ale i míra trpělivosti a zkušeností při strojním leštění, to vše ovlivňuje konečný výsledek.

1. Příprava:
Základem je dokonalé umytí a odmaštění laku. Při čišt...

Nelze dát jednoznačný a univerzální návod na broušení a leštění laků, který by vedl k dokonalému výsledku. Různá tvrdost laku, jeho stav a poškození, volba vhodné kombinace past a kotoučů, ale i míra trpělivosti a zkušeností při strojním leštění, to vše ovlivňuje konečný výsledek.

1. Příprava:
Základem je dokonalé umytí a odmaštění laku. Při čištění nezapomeňte odstranit asfalt, který je na tmavých vozech hůř viditelný. Stejně tak nakapanou smůlu, nebo zbytky hmyzu. Jak umýt auto najdete zde.

Před leštěním je potřeba mít vůz úplně suchý. Pozor na vodu ve spárách, pod lištami a pod. Tu nejrychleji odstraníte vyfoukáním stlačeným vzduchem. Po uschnutí důkladně prohlédněte lak. Lihovou fixou, nebo bílou voskovkou v případě tmavých laků, si označte místa s hlubšími vrypy. Papírovou krycí páskou zakryjte nelakované plasty (ochranné lišty, nárazníky, kryty zrcátek apod.) u kterých je riziko kontaktu leštícího kotouče s pastou při broušení a leštění. Tím si ušetříte si práci s někdy náročným odstraňováním stop po leštění z těchto dílů.

Tím máme karosérii připravenou pro další práci.

2. Vybroušení vrypů:
Jak postupovat při vybrušování vrypů najdete zde.

3. Broušení laku:
Jak postupovat při broušení laků najdete zde

4. Leštění:
Jak postupovat při leštění najdete zde

5. Konzervace:
Jak nakonzervovat lak najdete zde

Zobrazit

Pro strojní renovaci laků V této kategorii není žádné zboží.

Podkategorie

  • Systém FILLTEC

    FILLTEC je nový špičkový systém broušení a leštění laků od švédské společnosti HAGMANS. Je vyvinut především pro co nejsnadnější práci a vynikající konečný výsledek. Světovou špičkou je ochranný vosk tohoto systému s 3D nanotechnologií, který dokáže téměř neuvěřitelné věci.

  • Pro vybroušení laku

    Broušení laků je důležité pro odstranění škrábanců, vrypů, zoxidované a zmatnělé vrstvy laku, případně dalších vad a poškození. Výsledek se může mnohdy zdát hrůzostrašný, kdy po broušení zůstane lak ještě více matný, než byl, ale toto je v pořádku. Dalším krokem, kterým je leštění, vrátíte laku původní lesk a následnou konzervací i hloubku.

    Vybroušení vrypů
    Pokud jste se řídili postupem v nadřazené kategorii, máte všechny hlubší vrypy označené. Jsou 2 způsoby, jak vrypy vybrousit. Za pomocí brusného kotouče pod vodou. Nebo kombinací hrubé brusné pasty Lahega Super Cut 10 a molitanového kotouče Pads žlutý Hard.

    Pokud brousíte lak poprvé, nebo máte minimum zkušeností, doporučujeme nejdřív si vyzkoušet účinek na nějakém méně nápadném místě.

    Vybroušení za mokra:
    Brusným kotoučem ručně (doporučujeme, pokud nemáte ještě zkušenosti), nebo za pomocí leštičky (900 - 1000 ot/min) mírnými krouživými pohyby vybrušte vryp. Nepospíchejte a nevyvíjejte vysoký tlak a hlavně brusný kotouč a broušenou plochu udržujte mokrou. Nejlépe vodou v rozprašovači. Při práci dávejte pozor a broušené místo neustále sledujte a kontrolijte, aby jste nevybrousili lak až na podklad. Po vybroušení důkladně plochu opláchnete čistou vodou a vysušte.

    Vybroušení brusnou pastou:
    Na molitanový kotouč naneseme trochu brusné pasty. Nejlépe k okraji kotouče. Malými krouživými pohyby leštičkou (nezapnutou) rozetřete pastu v místě vrypu. Zapněte leštičku, mírně ji nakloňte tak, aby se místa vrypu dotýkal kotouč jen plochou s nanesenou pastou a lehkým tlakem při otáčkách 900 - 1000 ot/min vybrušte malými krouživými pohyby vryp.

    Po dokončení odstraňte zbytky pasty. Např. navhlhčeným hadříkem a osušte.

    Na co si dávat pozor? Pokud pasta odstřikuje. Špatně! Zbytečně moc pasty. Pokud pasta práší. Špatně! Málo pasty. Pokud se kotouč zahřívá. Špatně! Příliš moc tlačíte, máte nastavené vysoké otáčky, nebo vyschla pasta. Pečlivě sledujte teplotu plochy i kotouče. Je třeba si uvědomit, že to co brousí je především brusná pasta. A ta by měla mezi kotoučem a broušenou plochou být v dostatečném množství. Vysychání pasty je cítit i na stoupajícím odporu leštícího kotouče. Toto velmi pečlivě sledujte. Zahřátá pasta ze může začít zapékat do kotouče, laku, nebo v krajním případě může dojít i ke spálení laku!

    Broušení laku
    Po odstranění hlubších vrypů můžete začít s přebroušením celého laku. Pro broušení zvolte kombinaci tvrdého hrubého, nebo středně hrubého a brusné pasty Lahega Hard Cut 08, Lahega Supercut 10, nebo Lahega Powercut 11 (o něco jemnější brusné částice). Plochu celého vozu si rozdělte na pomyslné čtverce o hraně cca 50 cm a ty pak jeden po druhým pečlivě vybrušujte při otáčkách 900 -1000 ot/min. Brušte celou plochou kotouče a dodržujte pravidla stejná, jako u vybrušování vrypů (viz. výše). Velký pozor si dávejte na hrany a ohyby, kde je velké riziko probroušení laku. Po dokončení je dobré celou karosérii opláchnout silným proudem vody pro odstranění zbytků pasty zachycené ve spárách a samozřejmě celou karosérii pečlivě vysušit.

  • Pro leštění laku

    Po broušení zůstává lak méně, či více zmatnělý. Proto je třeba lak vyleštit. Použijte jemnou leštící pastu Lahega Fine Cut 17 v kombinaci s měkkým jemným kotoučem. Postupujte stejným způsobem, jako u broušení. dokud nebude dosaženo vysokého lesku.

    Odstranění hologramů
    U černých, nebo tmavých laků zůstávají někdy po přebroušení a leštění viditelné stopy a nežádoucí optické efekty. Pro takové případy je vyvinutá leštící pasta Lahega Finecut 18. Postupujte stejným způsobem, jako při leštění s použitím této leštící pasty.

    Po dokončení auto pečlivě očistěte od zbytků leštících past. Nejjednodušší způsob je umytí vodou se šamponem Autobella a to mycí rukavicí, nebo utěrkou z mikrovlákna Kappa a samozřejmě důkladné opláchnutí a osušení. Nechcete-li si poškrábat čerstvě vyleštěný a neošetřený lak, nepoužívejte mycí kartáče, běžné mycí houby a jelenice pro vysoušení.

    Lak pečlivě nakonzervujte a poskytněte mu ochranu před oxidací, zmatněním a poškozením!

  • Pro konzervaci laku

    Po broušení a leštění zůstává lak v surovém stavu bez ochrany (tzv. otevřený). Proto je nutné lak nakonzervovat a dát mu tak ochranu před působením venkovního prostředí, UV zářením, drobným mechanickým poškozením a dalšími vlivy, které způsobují vyblednutí, zmatnění a lokální poškození. Ošetřením získá lak větší hloubku a zářivější lesk a v případě použití vhodného vosku i samočistící efekt.

    Ruční konzervace:
    Lak musí být suchý, odmaštěný a chladný. Jen tak docílíte nejlepšího přilnutí vosku k laku a poskytnete mu nejdelší a nejúčinnější ochranu.

    Pomocí aplikační houbičky, nebo utěrky z mikrovlákna naneste krouživými pohyby vosk na karosérii. Obdobně jako například ochranný kréém na pokožku. Nechte zaschnout Vždy postupujte podle návodu k použití u zvoleného přípravku. Dávejte pozor, aby se vosk nedostal na gumové a nelakované plastové části. Některé vosky zanechávají na těchto materiálech velmi obtížně odstranitelné bílé skvrny. Přípravky z našeho sortimentu jsou i v tomto směru bezpečné.

    Po zaschnutí jinou suchou a čistou utěrkou z mikrovlákna, nebo flanelovým hadříkem (může pouštět vlákna) opět krouživými pohyby vyleštěte do lesku.

    Strojní konzervace:
    Nastavte leštičku na velmi malé otáčky, naneste leštící přípravek na nanášecí kotouč a krouživými pohyby naneste ve stejnoměrné vrstvě na lak. Je opět dobré rozdělit si karosérii na několik menších částí a ty pak jeden po druhém ošetřit. Po zaschnutí suchým čistým měkkým jemným kotoučem vyleštěte při otáčkách cca 900 až 1200 ot/min do vysokého lesku.

    Jednotlivé aplikace mezi strojním a ručním leštěním můžete samozřejmě kombinovat.

  • Leštičky, brusky a...

    Sortiment leštiček, brusek a pomůcek pro leštění a broušení.